Avans wil nieuw gebouw kopen in Breda

quadrium-breda-maxHet College van Bestuur van Avans wil het gebouw Quadrium aankopen. Dat is een kantoorgebouw pal naast de hoofdlocatie van Avans in Breda. De vraagprijs van het gebouw is 3,8 miljoen euro.

‘Het pand van de buren is maar een keer te koop’, zegt Marja Kamsma, vice-voorzitter van Avans. Vanwege die gunstige ligging is het erg interessant voor de hogeschool, ook al is nu nog niet precies bekend wat er in het gebouw gaat komen.

‘We bekijken nog hoe we het gebouw het meest gunstig kunnen inzetten’, legt Kamsma uit. Maar dat het gebouw in de nabije toekomst nodig is, is volgens Kamsma duidelijk. ‘Denk onder meer aan de tijdelijke huisvesting aan de Molengracht, het gegeven dat iedereen de diensteenheden liever wat dichterbij het primaire proces wil zien en de faciliteiten die we nodig hebben voor bijvoorbeeld digitale toetsen.’ Avans schat de verbouwingskosten op 3,2 miljoen euro.

quadrium-binnen-max
Groei techniekopleidingen
Volgens Kamsma speelt ook de groei van de techniekopleidingen mee. ‘We zijn er altijd van uitgegaan dat Lovensdijkstraat 63 ook als overloop gebruikt kan worden voor de andere Bredase opleidingen. Maar vanwege de groei van het aantal techniekstudenten op de Lovensdijkstraat zijn die gebouwen nu volledig ingezet voor de techniekopleidingen.’

Ruimtegebrek van Avans enerzijds en de gunstige ligging van het pand anderzijds zijn reden genoeg om tot aankoop over te gaan, aldus het College van Bestuur. De Avans Medezeggenschapsraad en de Raad van Toezicht moeten nog instemmen met het plan.

Rene

Helpdesk in het penthouse!!!

2016-02-03 12:47:04

Michael

Een mooie aanwinst voor Avans, waarbij er een echt campus ontstaat en we eindelijk van die lelijke noodgebouwen afkunnen!

2015-12-09 10:34:29