Avansstudenten organiseren kerstacties

seriousrequest-maxZoals elk jaar staat december in het teken van goede doelen. Ook dit jaar organiseren Avansstudenten verschillende kerstacties om geld in te zamelen voor een door hen zelfgekozen stichting.

Breda
Helaas staat er dit jaar geen levende kerststal, maar op 16 december staan er wel verschillende kraampjes waar Pabostudenten eten en drinken verkopen. Het duurt van 08.30 tot 17.15 uur. Voor de Pabostudenten en -docenten is er van 15.40 tot 17.15 uur nog een kerstviering. De opbrengst van de actie gaat naar Serious Request.

Eerder dit jaar hebben Bredase studenten Forensisch Laboratoriumonderzoek 24 uur lang in de collegebanken gezeten voor het goede doel. In totaal hebben zij met hun actie 3.000 euro opgehaald voor Serious Request. Het bedrag zal vrijdag 18 december, de eerste dag van het Glazen Huis, overhandigd worden.

Den Bosch
Studenten Sociale Studies in De Bosch gaan tot en met 17 december ‘leuk en lekkers’ verkopen voor het goede doel. De acties vinden plaats van 12.15 tot 13.00 uur tegenover de receptie van Terrazza op de begane grond. Neem contant geld mee om ook een steentje bij te dragen. Op dinsdag gaan studenten uit jaar 1 en 2 zich samen met drie vluchtelingen inzetten voor vluchtelingenopvang in Rosmalen. Ze verkopen iets lekkers en maken share tags. Op woensdag 16 december gaan twee vierdejaarsstudenten smoothies verkopen voor KWF kankerbestrijding en op donderdag 17 december gaat een oud-student spulletjes verkopen voor haar eigen stichting, BeHoCa, in Kenia.

Tilburg
Op 16 december vindt de jaarlijkse kerstborrel van Totus in Tilburg plaats. Elk jaar kiezen zij een goed doel uit waar de opbrengst van de borrel naar toe gaat. Deze keer heeft Totus voor OneMen gekozen.

Ook een kerstactie organiseren?
Ken jij of ben jij iemand die ook een kerstactie gaat organiseren? Laat het dan even weten via punt@avans.nl