Avansstudenten zorgen voor sfeervol ‘Avondje NAC’

Niet alleen kan voetbalclub NAC vanavond de periodetitel halen, ook wordt gevierd dat het ‘Avondje NAC’ veertig jaar bestaat. Negen Avansstudenten werkten aan een speciale app die er voor moet zorgen dat het stadion vanavond extra sfeervol is.

NAC was veertig jaar geleden een van de eerste voetbalclubs die ging spelen met stadionverlichting. Al snel werd het ‘Avondje NAC’ een welbekend fenomeen in de Nederlandse voetbalcompetitie. Om dat te vieren daagde sponsor CM ict-ontwikkelaars uit een app te bouwen die tijdens de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles ingezet kan worden.

Verrassing
Negen studenten Technische Informatica, Informatica en Communication & Multimedia Design van Avans zijn samen de uitdaging aangegaan en kwamen met een app de NAC Light App. Supporters die de app installeren worden onderdeel van de spectaculaire verrassing tijdens het duel van vanavond.

De studenten werden begeleid door Avansdocent Diederich Kroeske. ‘Onze grootste uitdaging was de realtime communicatie naar de vele telefoons. Een heel NAC-stadion vol is niet niks. We hopen dat het een indrukwekkend resultaat oplevert.’

De studenten ontvingen een bedrag van 5.000 euro voor de app.