IJslandse student naakt in doos

De 23-jarige kunststudent Almar Arlason uit IJsland heeft zichzelf naakt in een doorzichtige doos opgesloten. Hij woont hier één week lang in en streamt dit via YouTube. Het is een onderdeel van zijn examens op school.

Arlason vindt het maar raar dat hij nog nooit een week alleen is geweest. De student verblijft daarom tot het einde van de week in de doos op de Iceland Academy of the Arts. ‘Ik vind het gewoon tof om te doen’, vertelt hij aan de Iceland Monitor.

Behoefte in platic zak
De student besteed veel tijd aan lezen, slapen en bezoekers ontvangen. Verder heeft hij geen planning gemaakt voor de komende dagen. Hij ziet wel hoe de week verloopt. Eten en drinken hoopt Arlason van de bezoekers te krijgen, zodat hij het tot het einde van de week kan volhouden. Hij doet zijn behoefte voorlopig in een plastic zak.

Volg hier de livestream van de IJslandse student.

Henk Krol

Op weg naar de uitkering !

2015-12-07 13:29:14