In memoriam: Lieke Lavrijsen

lieke lavrijsen-maxOp maandag 14 december 2015 is Lieke Lavrijsen overleden. Lieke was vanaf 2010 student-verpleegkunde bij de Academie voor Gezondheidszorg en heeft op 9 juli 2015 haar diploma ‘Bachelor of Nursing’ behaald. Hieronder het in memoriam namens de academie.

Lieke hebben wij vanaf het begin leren kennen als een enthousiaste, gedreven en gemotiveerde student met een groot zorghart. Zoals ze zelf zei en wij ook hebben ervaren: ze koos de opleiding tot verpleegkundige vol overtuiging en dit heeft ze nooit losgelaten. Haar droom bij binnenkomst op de opleiding was om verpleegkundige in het ziekenhuis te worden. Ondanks hobbels die ze heeft moeten nemen heeft ze haar doel bereikt; vastberadenheid, doorzettingsvermogen, betrokkenheid en wilskracht zijn kwaliteiten die Lieke hierin kenmerkten.

Lieke heeft hard gewerkt en veel aangepakt, inclusief alle extra’s die er in de opleiding waren. Zo was ze een van de TOP-studenten en heeft ze als afsluiting van dit programma samen met twee medestudenten en een docent een week doorgebracht bij ouderen op Sardinië voor het ‘Blue Zone-project’. Daarnaast was Lieke een van de deelnemers aan het International Program ‘Best Practice in End of Life Care’ in Antwerpen, waarin ze twee weken met studenten en docenten uit zes verschillende Europese landen opgetrokken is en zich professioneel verder heeft verdiept.

Wij zijn diep geraakt door het verlies van Lieke. Het is moeilijk voor te stellen hoe zwaar Lieke het leven soms ervaren heeft. Met diep respect willen we haar herdenken. We hebben het enorm gewaardeerd dat wij Lieke hebben mogen ontmoeten en haar hebben mogen begeleiden en zien groeien van student naar beginnend beroepsbeoefenaar.

We wensen haar ouders, broers, familie en vrienden heel veel kracht toe om dit grote verlies te dragen.

Namens het team van de Academie voor Gezondheidszorg,
Annelies van der Velden – Veldman en Bernadine van de Walle – van de Geijn.