ACUE & AI&I brengen data in beeld

meaningful data max
Hoe maak je de omvang van één miljard duidelijk op papier? En hoeveel energie verbruiken de Avansgebouwen eigenlijk? Studenten van de minor Meaningful Data Design van de Academie voor Communicatie en User Experience (ACUE) en de Academie voor Industrie en Informatica (AI&I) verzamelden data en brachten dat in beeld in 2D, interactieve formats en fysieke 3D installaties.

Tijdens de expositie Meaningful Data Design kunnen geïnteresseerden een kijkje nemen in het Medialab van ACUE, op de derde verdieping van de Lovensdijkstraat 61. Daar zijn de best uitgewerkte opdrachten van de studenten te zien.

Bij de minor Meaningful Data Design leren studenten hoe ze vergaarde data kunnen selecteren en op een interessante manier weer kunnen geven. De expositie is voor iedereen toegankelijk.

Hoe ziet de verdeling tussen mannen en vrouwen op de arbeidsmarkt eruit?

Hoeveel vuurvliegjes zijn er nodig om Breda te verlichten?

Hoeveel stappen moet een Syrische vluchteling zetten?

Gabri

Correctie: de minor MDD is een samenwerking van de twee Avans CMD's, dus van ACUE en van AI&I. Het is zowel werk van Bredase als Bossche studenten dat morgen op de expo te bewonderen is. Komt kijken! Gabri Heinrichs -- docent CMD & minor MDD

2016-01-20 16:28:24