Doe jij onderzoek naar veiligheidsgevoel Bredase jongeren?

Ben jij een vierdejaarsstudent Sociale Studies, Integrale Veiligheid of Bestuurskunde en op zoek naar een leuke afstudeeropdracht? Het Living Lab van het Expertisecentrum Veiligheid zoekt nog afstudeerders die het leuk vinden op onderzoek te doen op middelbare scholen.

De bedoeling van het onderzoek is in kaart brengen hoe veilig Bredase jongeren zich voelen. ‘We willen geen studenten die deskresearch doen. Het idee achter Living Lab is dat je op locatie bezig bent. De afstudeerders moeten naar de scholen toe. Het probleem bij wijze van spreken ruiken, voelen en proeven. Niet alleen online enquêtes afnemen maar in gesprek gaan met jongeren en bijvoorbeeld de wijkagent’, zegt Hans Broks, projectleider van het Living Lab.

Creatief durven denken
‘We hebben meer afstudeeropdrachten dan afstudeerders Integrale Veiligheid in Breda’, Voor deze opdracht van de gemeente Breda wordt daarom ook gezocht naar studenten van andere opleidingen. ‘Het is wel belangrijk dat ze belangstelling hebben voor sociale veiligheid en creatief durven denken.’

‘We zoeken studenten die zelfstandig zijn en ook wat durven toe te voegen. Die met ideeën durven te komen waar we zelf niet aan gedacht hebben’, zegt Broks.
Voor meer informatie kun je mailen met Hans Broks, jam.broks@avans.nl of Ad Schenkels ad.schenkels@avans.nl.