Column: irritante buurmannen

evi-2--max
Ik vind het elke keer weer spannend. Tot aan Eindhoven heb ik alle ruimte voor mijn jas, tas, sjaal, laptop en ontbijt. Dan komt er een hele stoet mensen de trein in gelopen. Ik screen ze snel. Wie is buurman-materiaal? Wie komt mijn territorium van wel twee blauwe stoelen binnendringen?

‘Ik heb de afgelopen jaren al veel irritante buurmannen gehad’

Ik haal mijn jas, tas en sjaal van de stoel naast mij (ja, ik ben zo’n persoon die het liefst twee stoelen bezet houdt. Irritant hè) en prop die tussen mijn benen. Ik heb de afgelopen jaren al veel irritante buurmannen gehad. Heb je wel eens naast ‘een nieuwsgierige’ gezeten? Dat is zo iemand die constant meekijkt met alles wat je doet. Ik kan me hier echt aan ergeren. Ik probeer ze wel eens te betrappen door opeens heel snel hun kant uit te kijken, dat is echt een aanrader.

‘Als ik er hier uit had gemoeten, had ik al bij de deur gestaan’

Welke buurman ik nog irritanter vind? ‘De bemoeial’. Wanneer jij jezelf om half 8 ’s ochtends wijsmaakt dat een treinstoel net zo prima slaapt als je warme bed, stoot ‘de bemoeial’ je wakker. Of je er hier niet uit moet. Nee. Als ik er hier uit had gemoeten, had ik al bij de deur gestaan. Lief dat je aan me denkt, maar NEE. Gelukkig hoef ik me daar dit jaar niet meer aan te ergeren. Als de NS een tekort aan materieel heeft, komt er van slapen toch niks meer. Ik denk dat er dan nieuwe irritante buurmannen ontstaan. Zoals de ik-sta-op-jouw-tenen-buurman en de mijn-koffie-in-jouw-nek-buurman.

‘De dikke, stinkende buurman die voor de helft op mijn been zat’

Als ik dit jaar hutje mutje in de trein sta, ga ik de buurmannen van vorig jaar missen denk ik. Zelfs de te dikke, stinkende buurman die voor de helft op mijn been zat. Ik hoop dat NS het materieeltekort snel weet op te lossen, want ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nieuwe, irritante buurmannen te ontmoeten.

Evi Kuunders is tweedejaarsstudent Communicatie in Breda.

K.

Gek om te zien dat de mensen die zichzelf uber sociaal vinden in het OV een cynische column gaan afkraken. Ik vind het wel leuk geschreven. Het geeft aan hoe veel mensen denken, maar dan net even wat uitvergroot om het wat interessanter te maken

2016-01-12 09:35:04

Evi

Hi allemaal, Dit is een column vol sarcasme, waarin ik dus nogal wat zaken overdrijf. Neem het allemaal niet te serieus! Liefs Evi.

2016-01-11 15:56:04

Student SBRM

Mooi om te zien, iemand die communicatie doet maar eigenlijk helemaal niet wil communiceren met de medemens. Ik zou zeggen schaf een auto aan ,of ga als kluizenaar op kamers wonen, maar bespaar ons je gezeur over het openbaar vervoer.

2016-01-11 14:50:59

De zelfingenomen buurvrouw

Wat ik irritant vind zijn idd prinsesjes die al hun rotzooi op de stoel ernaast gooien zodat ik moet wachten om te gaan zitten. Vaak denken ze boven iedereen te staan en niemand mag naar ze kijken. Zelf kijken & oordelen ze graag over medepassagiers.

2016-01-11 14:05:15

Hans

Ik kan me enorm ergeren aan mensen die klagen. Er zijn dingen in het leven minder leuk. Deal with it!

2016-01-11 13:52:10

andere bemoeial

Klagen is ook een vak. Ik snap dat het vervelend is als er van die mensen half op je zitten of met je meekijken. Dat vind ik ook irritant. Maar als iemand je wakker maakt omdat je misschien je halte mist is dat gewoon aardig!

2016-01-11 13:44:53

de dikke stinkende buurman

helemaal niks mee

2016-01-11 12:06:46

Uitwonend

Ga op kamers, ben je van heel dit OV gezeik af. Uit je vorige column bleek ook al dat het OV een nachtmerrie voor je was.

2016-01-11 12:02:03

De bemoeial