Studievereniging MerCurious breidt uit en wordt SV Zyso

svZYSO-max

De opleiding Bedrijfskunde MER in Den Bosch had met MerCurious al enkele jaren een studievereniging. Maar nadat steeds meer studenten Human Resource Management (HRM) hier lid van werden én er vanuit die opleiding de wens voor een eigen studievereniging werd uitgesproken, besloot Mercurious zich uit te breiden.

Met de oprichting van Zyso is er nu één studievereniging voor de gehele Academie voor HRM en Bedrijfskunde (AHB). Anouk Leemans, vierdejaarsstudent Bedrijfskunde MER, zit het eerste Zyso-bestuur voor. ‘Het bestuur bestaat nu uit vier studenten Bedrijfskunde en drie studenten HRM, een mooie verdeling.’ Volgens haar kent de samenkomst van beide studies alleen maar voordelen. ‘Door samen te gaan vergroten we ons netwerk binnen de academie.’

Nieuwe naam
En bij de oprichting van een nieuwe vereniging hoort ook een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. ‘We hebben lang nagedacht over een geschikte naam’, aldus penningmeester Stan Voskuilen. ‘Het bleek echter lastig een koppeling te maken tussen de namen Bedrijfskunde MER en HRM, dus hebben we voor iets heel anders gekozen. Zyso is een verbastering van “zie je zo”.’

De twee bestuursleden hebben grote plannen voor de nieuwe studievereniging. Anouk: ‘Met Zyso bieden we, net als MerCurious, een combinatie aan van formele en informele activiteiten. Zo staat er al een bedrijfsbezoek aan Essent op de planning maar organiseren we ook blokborrels.’ Het bestuur heeft zich in ieder geval tot doel gesteld het ledenbestand te vergroten. Ook hopen zij meer actieve leden aan te trekken, die plaats willen nemen in commissies.

Aftrap
Het bestuur van Zyso is momenteel hard bezig om de laatste puntjes op de i te zetten. De officiële aftrap van de studievereniging vindt plaats op 4 februari om 20.00 in het Bossche Café de Boulevard. Meer informatie over de vereniging, de mogelijkheid om lid te worden en openstaande vacatures zijn te vinden op de nieuwe website. Of mail naar info@svzyso.nl.