Tilburgse student betrapt inbrekers en wordt bedreigd

Een 23-jarige Tilburgse student heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag twee inbrekers betrapt in het studentenhuis waar hij sliep, zo meldt Omroep Brabant. De inbrekers bedreigden de student met een wapen.

De student lag te slapen en werd wakker van de inbrekers. Toen hij poolshoogte ging nemen, werd hij bedreigd met een wapen. De inbrekers namen wat dure spullen mee en namen de benen. Rond kwart voor vier ’s nachts werd de politie gebeld, die is een onderzoek begonnen.

Gewilde locatie
Studentenhuizen zijn een gewilde locatie voor inbrekers. Er wordt niet geregistreerd of er wordt ingebroken in een huis waar veel studenten bij elkaar wonen of in een ‘gewoon’ huis. Er zijn daarom geen cijfers aanwezig die zeggen hoeveel er in studentenhuizen wordt ingebroken. In Groningen en Leiden is echter uit een steekproef gebleken dat studentenhuizen populaire plaatsen zijn voor inbrekers.