Verkleed als krokodil tentamen maken voor extra studiepunt

Studenten van de Universiteit van Ufa in Rusland maakten een tentamen verkleed als piraat, tijger of krokodil. Het leverde ze extra studiepunten op.

Een professor van het vak mechanica had tijdens de les gezegd dat wie verkleed naar het tentamen kwam bonuspunten zou krijgen, zo meldt de Daily Mail.

Flauwe grap
Niet alle studenten waren te spreken over de ludieke actie. ‘We gaan naar de universiteit om te studeren, niet om flauwe grappen te maken’, zei een ontevreden student tegen een lokale krant. Het zou ook niet de eerste keer zijn bij deze professor: een andere keer moesten studenten een dansje doen voor ze aan een tentamen mochten deelnemen.

De professor staat op de universiteit niet bekend als lolbroek. ‘Hij is een prikkelbare man die geen grapjes tolereert in zijn lessen’, zegt een van de studenten.