Avans in het zadel voor drie goede doelen

Werknemers en studenten van Avans fietsen op vrijdag 10 juni voor Knowledge for Children, Project Songo en Ride 4 Kids in het kader van Tour d’Avans. Deze jaarlijkse fietstocht wordt verreden tussen de drie Avanssteden.

Vorig jaar werd de Tour ‘d Avans gereden voor acht goede doelen en haalden de fietsers in totaal 10.000 euro op.

Stemmen
Knowledge for Children, Project Songo en Ride 4 Kids zijn de drie goede doelen waarop Avansmedewerkers de afgelopen maand het meest gestemd hebben.

Janiek Bartelds, docent Small Business en Retail Management in Den Bosch, heeft Knowledge for Children aangedragen. Deze organisatie zet zich in voor onderwijs in Oeganda en Kameroen.

Project Songo probeert via sport jongeren in een Zuid-Afrikaans township te leren hoe je afspraken nakomt, doorzet, samenwerkt en plezier kunt beleven. Dit doel is opgegeven door Frank Vriens van het Leer- en Innovatiecentrum.

Leon Hertogs, docent bij de Academie voor Deeltijd, heeft Ride4Kids aangedragen. Deze instantie zamelt geld in voor kinderen met een stofwisselingsziekte die daardoor gemiddeld 12 tot 14 jaar oud worden.

Eigen bijdrage
Het inschrijvingsgeld voor deelname aan de Tour d’Avans gaat automatisch naar de goede doelen. Verder roept de organisatie iedereen op een bijdrage te leven bijvoorbeeld door het plaatsen van een doneerpot bij het academiebureau.

Kijk op tourdavans.nl voor meer informatie en om je in te schrijven.