Avans koopt kantoorgebouw Breda voor 3,8 miljoen

quadrium-breda-maxAvans heeft het Quadrium kantoorgebouw dat naast de hoofdlocatie aan de Hogeschoollaan in Breda ligt aangekocht voor 3,8 miljoen euro. Waarvoor het gebouw gebruikt gaat worden, is nog niet duidelijk.

De hogeschool maakte eerder al bekend interesse te hebben in het gebouw van de buren. Ook de Avans Medezeggenschapsraad stemde in met de in totaal 7 miljoen euro die uitgetrokken wordt voor de aankoop en de verbouwing.

Nodig voor de toekomst
‘We bekijken nog hoe we het gebouw het meest gunstig kunnen inzetten’, legt vice-voorzitter van het College van Bestuur Marja Kamsma eerder uit aan Punt. Maar dat het gebouw in de nabije toekomst nodig is, is volgens haar duidelijk. ‘Denk onder meer aan de tijdelijke huisvesting aan de Molengracht (noodgebouw, red.), het gegeven dat iedereen de diensteenheden liever wat dichterbij wil zien (de Bijster, red.) en de faciliteiten die we nodig hebben voor bijvoorbeeld digitale toetsen.’

Vijfde locatie in Breda
Het Quadrium is naast de Hogeschoollaan, de Lovensdijkstraat 61-63 en de Beukenlaan de vierde locatie die eigendom is van Avans in Breda. De vijfde locatie De Bijster waar de ondersteunende diensten zijn gevestigd, wordt op dit moment gehuurd. In Breda, Den Bosch en Tilburg heeft Avans met dit gebouw erbij in totaal twaalf locaties.

AvanslocatiesBreda-max

Avanslocaties in Breda

Na de zomer in gebruik
Het komende studiejaar wordt het gebouw gerenoveerd. In september 2016 moet een deel van het gebouw in gebruik worden genomen.