Magazine: homoseksuele studenten voelen zich veilig op Avans

punt5-2016-maxDe homoacceptatie onder jongeren is flink toegenomen, concludeerde het Sociaal en Cultureel Planbureau in 2015. Uit hetzelfde onderzoek blijkt echter dat jonge homo’s en lesbiennes daar in de praktijk nog maar weinig van merken. Hoe zit dat op Avans?

‘Op Avans heb ik nog nooit vervelende opmerkingen gehad, maar ik bevind me op de kunstacademie in een creatieve omgeving, waar iedereen zichzelf kan zijn’, zegt Dylan van de Wal, tweedejaarsstudent Illustratie in het nieuwe magazine van Punt. Ook Informaticastudent Robin de Mug ervaart geen negativiteit rondom zijn geaardheid. ’Misschien dat homoseksualiteit binnen Bouw & Infra wat moeilijker is. Daar lopen wat meer machomannen rond.’

Eigen kledinglijn
In zijn derde jaar als student Communication & Multimedia Design startte Ben van den Bosch de kledinglijn Distinct Cotton. In Punt 5 vertelt hij over de wijze waarop hij zijn kleding in steeds meer winkels weet te krijgen.

En verder
Verder vind je in het nieuwe magazine een artikel over de wijze waarop gamification steeds belangrijker wordt in het hoger onderwijs, staat het tienjarig bestaan van Starterslift centraal en lees je waarom Avans het zo belangrijk vindt dat veel studenten de Nationale Studenten Enquête invullen.

Het nieuwe magazine ligt overal in de bakken en is ook online te lezen: