Oud-Avansstudent Nina Gantz wint prestigieuze Bafta

Nina Gantz, oud-student aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St.Joost, heeft een Bafta gewonnen. Ze won deze Britse versie van een Oscar voor haar korte animatiefilm Edmond.

Nina Gantz

Edmond gaat over een mannetje dat anderen zo lief vindt dat hij kleine stukjes van hen afbijt. Aan het NRC vertelt Nina: ‘Iedereen herkent het gevoel dat je iemand zó leuk vindt, dat je een stukje van diegene wilt. Tragisch, want zijn grootste geluk wordt zo Edmonds ondergang.’

Prestigieuze prijs
Nina maakte deze animatie voor haar afstuderen aan de National Film and Television School in Londen. Eerder studeerde zij aan AKV|St.Joost.

Twee weken geleden won de filmmaker op het grootste Amerikaanse filmfestival Sundance ook de prijs voor beste korte animatiefilm. De Bafta is een prestigieuze Britse filmprijs van the British Academy of Film and Television Arts.