Avansstudenten onderzoeken groeikans hockeyclub

Foto: Jos Dielis/Flickr

Kan Hockey Club Baarle verder doorgroeien? Is het reëel om een kunstgrasveld aan te leggen? Het zijn twee onderzoeksvragen waar drie Avansstudenten zich tot de zomer over buigen.

Hockey Club Baarle bestaat pas sinds januari 2016 en telt inmiddels 103 leden, maar de club wil doorgroeien en een eigen kunstgrasveld om ook competitie te spelen. De studenten Bedrijfskunde MER Frederique Dirven en Pepijn Kets en student Commerciële Economie Fanny Peek doen nu onderzoek naar de groeimogelijkheden voor de hockeyclub.

Hockeyclinics
Voorzitter Johan Bertens zegt in BN De Stem erg blij te zijn met de hulp. ‘De studenten zijn alle drie erg enthousiast over de opdracht en bovendien ook zelf erg actief op sportief gebied. Frederique heeft zelfs op het hoogste niveau bij hockeyclub Push gespeeld, in dames 1. Jong en oud gaat de komende tijd echt iets merken van hun inspanningen. Zo laten ze met hockey-clinics voor alle scholen in de omgeving zien dat hockeyen gezellig, leuk en sportief is.’

Het is de bedoeling dat het onderzoek voor de zomer is afgerond.