Eén platform voor stage en afstuderen

futurefields_max

De Academie voor Marketing en Business Management (AMBM) in Breda heeft een nieuw vacatureplatform in het leven geroepen: futurefields.careers. Studenten van de opleidingen Commerciële Economie en Small Business en Retail Management kunnen daar terecht voor een bijbaan, stage- of afstudeeropdracht en hun eerste baan.

‘Het is een openbaar platform’, vertelt initiatiefnemer Ronny Brouwers, medewerker Business Point bij AMBM. ‘Voorheen werden vacatures en opdrachten alleen door de academie op Blackboard gezet, maar dat is een gesloten omgeving. Bedrijven kunnen daar niet bij.’

Efficiënt
Tijd voor verandering, vond Brouwers. ‘Het platform is efficiënter, doordat bedrijven hun vacatures en opdrachten er rechtstreeks op kunnen zetten. Wij lopen de opdrachten na en plaatsen ze uiteindelijk.’ Het is ook transparanter dan Blackboard, omdat bedrijven hun eigen vacatures terug kunnen zien. Futurefields.careers is nu drie weken online en er staan zo’n zestig vacatures op.

Brouwers heeft zelf ervaring met Blackboard. In juli vorig jaar studeerde hij af bij Commerciële Economie in Breda. ‘Ik vond de manier waarop stages werden aangeboden niet duidelijk. Toen ik bij AMBM kwam werken heb ik zelf voorgesteld om het anders te gaan opzetten.’

Studenten
Futurefields.careers is niet alleen bedoeld voor het aanbod van bedrijven, ook studenten kunnen er hun cv online zetten. Dat gaat rechtstreeks, daar zit niemand van de academie tussen. ‘We kijken wel of het er netjes op staat’, zegt Brouwers.

Tijdens de stagevoorlichting kregen de AMBM-studenten een presentatie over het platform en ook de stagecoördinatoren brengen het onder de aandacht. ‘Nu moet de naamsbekendheid in de organisatie groter worden.’ Studenten kunnen er hun hele studietijd terecht: vanaf het moment dat ze net beginnen en een bijbaan willen totdat ze na hun afstuderen op zoek gaan naar hun eerste baan.

Vervolg
Het vacatureplatform is een vervolgstap op de vier FutureFields-evenementen van vorig jaar. Daarbij werd het werkveld uitgenodigd en bevraagd over trends en ontwikkelingen. De feedback van deze bedrijven heeft mede geleid tot de ontwikkeling van het platform.

Joost

Fantastisch initiatief! Waarom een goed template eindeloos bewerken als het doet wat het moet doen?

2016-03-09 21:43:17

Mano

Toch ben ik het eens met Stijn, het thema is nog geen eens aangepast. Zelfs de plaatjes die ze gebruiken (die overigens niet bij de license zitten) hebben ze gebruikt.

2016-03-09 12:22:17

jaja

Precies Stijn waarom makkelijk als het ook heeeul moeilijk kan?

2016-03-09 08:56:07

Michael

Bouw jij het volgende platform Stijn? Ik vind het een mooi initiatief en het is veel beter dan wat we eerst hadden op onze academie.

2016-03-08 19:49:36

Stan

Daar zijn thema's ook voor Stijn.

2016-03-08 14:13:17

Stijn de Jong

Jammer dat het een standaard WordPress-theme is. Iets meer liefde had een fatsoenlijk platform opgeleverd. https://demo.astoundify.com/jobify-darker/

2016-03-08 12:43:05