Geen toegang tot school door schrikkeldag

Wageningen max
Medewerkers en studenten van de universiteit in Wageningen keken gisteren raar op toen hun toegangspasjes het niet deden vanwege de schrikkeldag. Het systeem herkende 29 februari niet en dus bleven de poorten dicht.

Aan Resource, het magazine van de universiteit, vertelden medewerkers dat ze dachten dat het om een 1-aprilgrap ging. Els Janssen, receptioniste: ‘Als 29 februari niet op de kalender zou staan, dan zou ik begrijpen dat er zo’n fout gemaakt wordt. Maar het staat er echt op.’

Landelijk probleem
Niet alle poorten bleven gesloten. In een ander deel van het gebouw gingen de deuren juist vanzelf open. Bouwbedrijf Heijmans, die de poortjes installeerde, bediende ’s ochtends de poorten op afstand. Ook werden medewerkers ingeschakeld van wie de pasjes wel werkten. Zij deden de deuren open voor studenten die weer naar buiten wilden. Volgens Erwin Krijt, contactpersoon van het bouwbedrijf, waren er maandag landelijk problemen met toegangspoortjes.