Gegevens van 4.400 studenten per ongeluk op straat

g4ll4is/FlickrWoonadressen, telefoonnummers, e-mailadressen en BSN-nummers van zo’n 4.400 studenten van Hogeschool Van Hall Larenstein zijn vorige week per ongeluk rondgemaild.

Het zou gaan om een menselijke fout. Per ongeluk werd een Excel-sheet met daar op de gegevens als bijlage verstuurd bij een e-mail van het Student Service Centre, zo meldt Omroep Gelderland. Studenten alarmeerden de hogeschool.

Juist gehandeld
De hogeschool heeft de Autoriteit Persoonsgegevens op de hoogte gesteld. Die oordeelde volgens Van Hall Larenstein dat de school juist heeft gehandeld nadat de fout werd ontdekt.

Het College van Bestuur heeft studenten opgeroepen zich te melden als ze in de problemen zijn gekomen.

Mio

Stomme fout maar die dingen gebeuren. Erg goed en professioneel dat ze het gemeld hebben bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

2016-03-08 18:01:26