Recensie: Een makkelijk kind biedt spannend vermaak

makkelijkkind-max
Een verfrissende, spannende roman maar geen thriller. Dat is Een makkelijk kind van Mireille Geus. Een boek met twee studenten in de hoofdrol dat garant staat voor aangenaam leesplezier.

Willemijn is het type student dat er op los tindert en elke week een andere scharrel heeft. Haar beste vriendin Parel houdt vooral van koken en verhalen vertellen. Samen gaan ze een week als huisbewaarders doorbrengen van een luxe villa in de Ardennen. Ze verheugen zich op urenlang in de privé sauna zitten en de wijnkelder leegdrinken. Als ze ’s avonds aankomen bij de villa blijkt dat de eigenaren van het huis hebben verzwegen dat beide studenten ook op hun kind moeten passen.

Zoektocht
Parel en Willemijn gaan akkoord met de instructies die ze krijgen. Het kind slaapt namelijk al en de huiseigenaren moeten echt weg. ’s Ochtends blijkt het kind echter verdwenen te zijn. Een spannende zoektocht start waarbij de waarheid meerdere keren verdraaid wordt en de vriendschap tussen Parel en Willemijn op het spel komt te staan.

Mireille Geus heeft met Een makkelijk kind een erg spannend en lekker leesbaar boek geschreven waarin de lezer af en toe op het verkeerde been wordt gezet. De hoofdpersonen zullen voor de meest lezers erg herkenbaar zijn in hun doen en laten en wie eenmaal begint in het boek zal het ook het liefst in één keer uitlezen.