Stagediner: elk gerecht kennismaken met een ander bedrijf

Tweedejaarsstudenten Bedrijfskunde MER en Human Resource Management in Breda gaan dinsdag 22 maart op een heel bijzondere manier kennismaken met potentiële stagebedrijven. Ze gaan gezamenlijk dineren.

‘Het is de tweede keer dat we op deze manier studenten en bedrijven met elkaar in contact brengen’, zegt Maud Bruijs, derdejaarsstudent Bedrijfskunde MER en secretaris van studievereniging Merlijn. ‘Van de vorige editie hebben we begrepen dat zowel studenten als bedrijven veel uit zo’n andere setting halen.’

Voorgerecht en hoofdgerecht
De tweedejaarsstudenten en stagebedrijven gaan dineren bij Dickens & Jones in Breda. ‘Studenten eten bijvoorbeeld het voorgerecht aan tafel met het ene bedrijf een en het hoofdgerecht bij een ander bedrijf. Het zijn geen sollicitatiegesprekken, daarvoor is de tijd te kort, maar zowel studenten als bedrijven krijgen een goed beeld van elkaar. Door de informele setting is iedereen meer zichzelf.’ Bijkomend voordeel voor studenten is dat ze in een korte periode verschillende bedrijven leren kennen. ‘Dat is goed voor je netwerk, maar ook om erachter te komen wat je eigenlijk wil met je opleiding’, zegt Maud.

Neon 90’s
Naast het stagediner op 22 maart organiseert studievereniging Merlijn op 24 maart ook nog een Neon 90’s feest in Shots, Breda. ‘Dat is voor alle studenten van de Academie voor Algemeen en Financieel Management. Hopelijk komt iedereen in het wit of met felle neon kleding aan.’

neon90-merlin-max