Studievereniging Socialize wil er keihard tegen aan

Sinds de aankondiging van de bestuursbeurs, waar bestuursleden van studie- of studentenverenigingen 300 euro per maand mee kunnen verdienen, schieten de verenigingen uit de grond. Ook studievereniging Socialize van de Academie voor Sociale Studies Breda (ASB) blaast zichzelf nieuw leven in.

Het begon zevenenhalf jaar geleden met een groep vrienden die bij ASB studeerde. Omdat zij een vereniging wilde oprichten binnen de ASB. Nadat de jongens afstudeerden, werden er meerdere pogingen ondernomen om de vereniging actiever te maken, de een succesvoller dan de ander. Guy Strijdonk, de nieuwe voorzitter van Socialize: ‘Er werd een aantal keer geprobeerd om de activiteiten weer op te pakken, maar dat lukte niet helemaal. We hebben nu een nieuw bestuur en willen het serieus doorpakken.’ Een voorbeeld van dit doorpakken is het houden van borrels, wat op dit moment tweemaal per maand gebeurt, en het organiseren van zes feesten per jaar.

Studenten en alumni
Dit schooljaar zullen studenten van ASB S.V. Socialize vooral nog zien op feestjes, dat komt omdat het bestuur nu bezig is met alle plannen om vanaf volgend jaar te starten met de nieuwe projecten. ‘Het wordt een vereniging voor zowel studenten als alumni van de ASB. Er liggen mogelijkheden tot het houden van lezingen en andere school gebonden activiteiten.’ Het bestuur kan dat natuurlijk niet alleen en heeft daarbij op dit moment ondersteuning van drie commissies, feest-, intro- en activiteitencommissie.

Volgens Strijdonk is het belangrijk dat een academie een studievereniging heeft. ‘Je bouwt een netwerk op dat je ook na je opleiding nog kunt gebruiken.’ Hij hoopt dat het ledenaantal van S.V. Socialize zich gaat verdubbelen. ‘We zien onze leden graag terug op onze borrels en feesten, maar zijn tot niks verplicht, je kan overal vrijblijvend aan mee doen.’ Aanmelden kan via socialize-breda@hotmail.com

Anoniem

Lekker makkelijk gedacht dat de bestuursbeurs de belangrijkste reden zou zijn voor de groei van het aantal (actieve) studie- en studentenverenigingen. Een bijbaantje levert financieel een stuk meer op dan de vele uren die een bestuursfunctie vragen.

2016-03-30 18:38:59