Brandalarm Avans Den Bosch: deel tentamens onderbroken

Het brandalarm is afgegaan in de Bossche Avanslocatie aan de Onderwijsboulevard. Studenten en personeel stonden korte tijd buiten.

Eén brandweerauto arriveerde kort na het brandalarm. Inmiddels mag iedereen het gebouw weer in.

Tentamens
Veel studenten zaten middenin hun tentamens toen het alarm afging. Inmiddels is bekend dat de tentamens waarbij de surveillanten het gebouw verlieten in verband met de brandmelding niet meer doorgaan.

Update 12.40
Op de derde etage is naar aanleiding van de bouwwerkzaamheden een automatisch alarm afgegaan. Een deel van het Avansgebouw is hierna ontruimd. Na controle van de brandweer is het gebouw vrijgegeven. Een aantal tentamens zijn onderbroken en worden niet meer hervat.

Volgens Margot Custers, persvoorlichter van Avans, zoeken examencommissies zo snel mogelijk een passende oplossing voor de gedupeerde studenten. ‘Deze studenten worden door hun opleiding geïnformeerd. Met vragen kunnen ze terecht bij hun examencommissie.’

Stembureau
Het stembureau op de Onderwijsboulevard blijft open. Volgens de stembureauleden ter plaatse kan er niet geknoeid zijn met stemmen nadat het brandalarm afging. ‘De stembus is afgesloten, de ruimte ging op slot en wij hebben als laatsten het gebouw verlaten.’

Tilburg
Het is niet voor het eerst dat tentamens ongeldig verklaard worden naar aanleiding van een brandalarm. Dit gebeurde al twee keer eerder bij Avans in Tilburg.

van As

In de chaos zijn bovendien de nodige foto's van tentamenopgaven gemaakt !

2016-04-06 14:21:02