Punt magazine: Avansstudenten met een tussenjaar

coverpunt6-2016-maxTijdens je studie besluiten even totaal iets anders te gaan doen. Omdat je stage niet liep zoals je hoopte, je eigenlijk niet zeker bent van je studiekeuze of een totaal andere reden. Er zijn studenten die het doen. Punt sprak er een aantal.

‘Ik had mijn stage niet gehaald en besloot spontaan te gaan reizen.’ Julia van Eijk, vierdejaarsstudent Verpleegkunde in Breda, ging vier maanden naar Azië om haar studie en vooral haar mislukte stage even te vergeten. ‘Om drie uur’s nachts kwam ik aan. Ik had geen slaapplek geregeld en alles was volgeboekt. Na lang zoeken mocht ik in een hostel neerploffen op een bankje tussen de dronken mensen.’ Het verhaal van Julia en twee andere Avansstudenten lees je in Puntmagazine.

CEO
‘Nu de crisis achter ons ligt, is de sector heel erg in beweging. Ik leer enorm veel van Cees Welten.’ Danielle Slabbekoorn, derdejaarsstudent Bedrijfskunde MER in Den Bosch, won vorig jaar juni een heel prestigieuze stageplek. Ze is een half jaar lang de persoonlijke stagiaire van de CEO van financiële dienstverlener Welten.

Stuvia
Stuvia.com is een marktplaats voor samenvattingen. Ook Avansstudenten verkopen en kopen aantekeningen digitaal. ‘Docenten zijn niet blij met deze ontwikkeling’, zegt Peter Verkoeijen, lector Brein & Leren bij Avans. Volgens de lector ondermijnt het delen van samenvattingen het gewenste studiegedrag. Faycal is een jaar afgestudeerd aan de opleiding Maatschappelijk Werk & Dienstverlening bij Avans. Inmiddels heeft hij zo’n 900 euro verdiend met zijn samenvattingen en is hij een van de topverkopers van Avans op Stuvia. ‘Het begon als een grapje.’

In het nieuwe magazine lees je ook waarom elke student zou moeten Salsadansen, waarom stagelopen in Nieuw-Zeeland echt een aanrader is en het antwoord op de vraag: moeten studenten meer te zeggen krijgen in het hoger onderwijs?

Het nieuwe magazine ligt overal in de bakken en is online te lezen.

HarmJan

Moeite met je studiekeuze? Op zoek naar een zinvolle invulling van je tussenjaar? Check: www.bonairebreak.nl

2016-04-27 04:24:53