Student wil af van oubollig imago Avans Company Choir

Op 20 april zal het Avans Company Choir samen met het harmonieorkest van de Koninklijke Militaire Academie en Kamerkoor Zuid voor het eerst optreden. Derdejaarsstudent Verpleegkunde Sabrina Roels zingt niet alleen mee, ze speel ook de harp.

Sabrina Roels maxAl tien jaar maakt Roels muziek met de harp. ‘Het is mijn passie en m’n leven.’ Daarnaast zingt de student ook graag. Eerder probeerde ze met een aantal studenten van de Academie voor Gezondheidszorg (AGZ) een muziekgroep op te richten, maar dat kwam niet van de grond. ‘De oproep voor het Avanskoor kwam als geroepen!’

Niet alleen Avans

Samen met haar beste vriendin gaf Roels zich op. Het koor bestaat inmiddels uit tachtig zangers, niet alleen Avansstudenten en medewerkers, maar ook andere geïnteresseerden.

Tijdens het speciale optreden op 20 april brengt het koor het muziekstuk The armed man, a mass for peace van Karl Jenkins ten gehore. Dit stuk gaat over de gevolgen van de oorlogen in de afgelopen honderd jaar.

Niet ouderwets

Volgens Roels wordt het absoluut niet saai. ‘Jongeren denken vaak dat het ouderwets is wat we doen, maar het is juist heel gaaf. We zingen namelijk ook veel popmuziek en filmmuziek. Ik wil echt het imago dat een koor oubollig is wegschrappen. Het is juist heel leuk!’

Wie benieuwd is naar het Avans Company Choir kan het koor 20 april in de Grote Kerk in Breda zien optreden of op 12 mei tijdens het Spanjaardsgat Festival. Kaartjes zijn gratis. Je krijgt ze hier.

De Taalpolitie

De juiste titel van het (prachtige!) stuk van Karl Jenkins is: "The Armed Man: a Mass for Peace"

2016-04-01 10:59:03