Academie Sociale Studies Breda organiseert debat over vluchtelingen

Hoe moet de vluchtelingenproblematiek aangepakt worden? Het is een vraagstuk dat op het moment volop speelt binnen Nederland. Twee tweedejaarsstudenten Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD) organiseren het Studium Generale Vluchteling in Nederland: in of out?

Studenten Mexi Panis en Nikki Hesius nodigen studenten en medewerkers van Avans en alle geïnteresseerden van buitenaf uit om het debat aan te gaan over de aanpak van de vluchtelingencrisis.

Gastsprekers
Om de discussie op gang te helpen, zijn er twee gastsprekers uitgenodigd. Dion van den Berg, senior beleidsadviseur bij PAX voor vrede, is de eerste spreker. Hij zal het publiek inzicht geven in actuele cijfers, internationale verplichtingen en de verschillende redenen om te vluchten.

De tweede gastspreker, Sameer Hannan, is zelf uit Syrië gevlucht en wil graag zijn verhaal delen.

Studium Generale 2016
Vluchteling in Nederland: in of out zal 19 mei van 14.40 uur tot 16.25 uur plaatsvinden aan de Hogeschoollaan in Breda, collegezaal HA.401.

In de periode april t/m juni organiseert de Academie voor Sociale Studies Breda een reeks actualiteitencolleges. Vanaf 28 april staat er elke week een onderwerp centraal dat relevant is voor professionals uit het maatschappelijk domein.