AVB’ers fietsten Ronde van Nijmegen: ‘Volgend jaar weer!’

rondevannijmegen-max

Het uitzicht was ‘genieten’, de sfeer relaxed en het weer zat, op een paar buitjes na, ook nog eens mee. Jack Bergman, docent bij de Academie voor Veiligheid en Bestuur (AVB) in Den Bosch, fietste vorig weekend met zes collega’s de Ronde van Nijmegen.

Het was de eerste keer dat de AVB-docenten de Ronde van Nijmegen reden, maar de toertocht smaakt naar meer. Bergman: ‘Het was een heuvelachtige omgeving, een mooi stuk om te fietsen.’ Ter voorbereiding trainden de docenten al enkele keren samen. ‘Dat is leuk want zo zie je elkaar eens op een andere manier.’ De volgende uitdaging staat voor Bergman in ieder geval alweer op het programma: de Tour d’Avans.

Klassement
Het Avans-team eindigde als 21e in het teamklassement en wist daarmee maar liefst 102 teams achter zich te laten. ‘Hoewel we zoveel mogelijk bij elkaar zijn gebleven en we voor de lol meededen aan de tocht, hebben we elkaar toch wel een beetje opgejut om flink door te rijden’, aldus de docent. ‘Het was heel gezellig, dus volgend jaar weer!’