Brian Kayes is Avansdocent van het Jaar 2016

BrianKayesDocentvanhetjaar2016-maxBrian Kayes mag zich een jaar lang Avans’ meest favoriete docent noemen. De van oorsprong Schotse Kayes kreeg de meeste stemmen van studenten en docenten tijdens de Docent van het Jaar-verkiezing 2016.

Kayes, die Engelse les geeft op de Bossche Academie voor Industrie en Informatica (AI&I), werd vandaag tijdens college verrast door André Gehring, directeur van AI&I. Gehring overhandigde hem bloemen en een beker. Kayes blijft bescheiden. ‘Dit is overweldigend, ik ben in shock.’

Vrijwel alle studenten die in zijn klas zitten, hadden op hun docent gestemd. Daar dankt hij dan ook zijn succes aan. ‘Ik denk dat de studenten me heel leuk vinden. Maar ik denk niet dat ik het per se verdien. Ik kan zo duizend andere docenten opnoemen die beter zijn dan ik.’

BrianKayesDocentvanhetjaar2016b-maxRecordaantal stemmen
Er werd dit jaar bijna 2400 keer gestemd via de website van Punt. Kayes wist met 27,6 procent van de stemmen nipt Martin van Vianen, docent Integrale Veiligheid in Breda, voor te blijven. Derde in de verkiezing werd John Nova, verbonden aan de Bossche Academie voor HRM en Bedrijfskunde. Docent Fysiotherapie Jeroen Alessie en docent Gezondheidszorg Technologie Denise Morcus eindigden op respectievelijk de vierde en de vijfde plek.

Eerdere winnaars
Vorig jaar mocht Sofie van der Vleuten, docent bij Sociale Studies in Den Bosch, de beker in ontvangst nemen. Corry Derks, docent Verpleegkunde, won in 2014. Derks werd voorafgegaan door Pabo-docent Suzan van Brussel in 2013 en Paul van ’t Hullenaar, docent Communication & Multimedia Design, in 2012.

Basil

@Martin: don't mention the war!

2016-05-25 15:23:49

martin van vianen

Brian, congratulations !. Een Schot laat de Nederlanders achter zich. En terecht. We staan 70 jaar na WO II nog steeds in het krijt bij jullie. Goed gedaan ! Martin

2016-05-24 21:34:54