Column: help… huisgenoten!

evi-2--maxToen ik laatst aan het rondvragen was naar de grootste irritaties naar huisgenoten, kwamen er flink wat verhalen los. Ik heb de meest rare, grappige of begrijpelijke irritaties even voor jullie op een rijtje gezet. Misschien besef je na het lezen van deze column dat jouw huisgenoot nog helemaal zo erg niet is.

Seks met oude vrouwen
Oké, iedereen heeft wel eens seks. Ofja, de meeste dan. En als je in een studentenhuis woont, tjaah, dan gebeurt het wel eens dat je van elke stoot mee kan genieten. Maar dat er elke week een andere vrouw van 50+ uit zijn kamer komt gelopen.. Hmm, ik kan begrijpen dat je die fetisj liever niet geweten had. En ik kan héél goed begrijpen dat je hem even in de gaten houdt wanneer je moeder de volgende keer op bezoek komt. Sterkte met deze huisgenoot!

Beestenbende
Sommige mensen houden nou eenmaal heel veel van dieren. En mijn betrouwbare bron vindt huisdieren ook echt wel schattig. Totdat ze een kat, een dwergkonijn en een hamster in haar huis had wonen. Overal dierenpoep, dierenvoer en dierenhaar. Daarnaast had ze drie keer per week een gratis workout waarbij ze banken en stoelen op mocht tillen om de ontsnapte hamster terug te vinden. Helaas is hij de laatste keer niet meer terug gevonden. Als je een verdwaalde hamster tegen komt, laat het even weten.

Naaktslakje?

Dit studentenhuis heeft nog wel eens last van naaktslakken in de badkamer. Op een ochtend wilde een huisgenoot gaan douchen en zat er wat in het doucheputje. In de veronderstelling dat het een naaktslak was, wroette ze met haar handen in het putje. Tot haar schrik kwam ze erachter dat ze niet aan een naaktslak aan het trekken was, en had ze opeens een hele drol in haar handen. Het ergste van dit verhaal, het gebeurde 2x! Ik hoop dat deze douchepoeper snel uit het huis is gezet!

Heb jij ook huisgenoten die niet weten wat het verschil tussen een douche en een wc is? Of die ook uren staan te douchen, nadat ze luidruchtige seks hebben gehad? Sterkte ermee!

Evi Kuunders is tweedejaarsstudent Communicatie in Breda.