Noodtoiletten Lovensdijkstraat vanaf maandag overbodig

noodtoiletten-maxStudenten en medewerkers zijn zeer te spreken over de gerenoveerde Avansgebouwen aan de Lovensdijkstraat. Alleen de toiletten van LC (de voormalige villa) zijn sinds twee weken na de oplevering niet meer in gebruik. Wie naar de wc moest, kon naar de noodtoiletten buiten of een van de andere Avansgebouwen.

Al vrij snel na oplevering van het LC-gebouw bleek dat er een probleem was met de nieuwe toiletgroep in de kelder. Het pompsysteem werkte niet zoals zou moeten en de toiletten zijn sindsdien buiten gebruik. Een mobiel noodtoilet buiten het gebouw diende als alternatief, maar de meeste studenten en medewerkers, voornamelijk van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu, liepen naar het LA-gebouw.

Probleem verholpen
Na maanden gezocht te hebben naar een oplossing, lijkt het probleem nu echt verholpen, vertelt Ton Vissers, van de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst. ‘De toiletgroep in het gebouw kan weer gebruikt worden. Het noodtoilet wordt maandag weggehaald.’