Oud-studenten CMD winnen 15.000 euro met Code Qube

codeqube_4
Oud-studenten Communication & Multimedia Design(CMD) in Breda Jessica Eijgelsheim en Sharina Kiesebrink hebben een prijs ter waarde van 15.000 euro gewonnen met een pitch over hun bedrijf Code Qube.

Blushuis Breda, een bedrijfsverzamelgebouw voor jonge creatieve bedrijven, schreef een wedstrijd uit vanwege zijn tienjarig bestaan. Startende ondernemers mochten hun bedrijf in twee minuten pitchen voor een jury. De prijs bevat onder andere een jaar lang gratis huisvesting bij het Blushuis, hulp van een accountant en coaching bij het ontwikkelen van het businessplan.

codeqube_2
Websites in elkaar puzzelen
Code Qube was één van de zes ondernemers die zijn pitch uiteindelijk voor de jury mocht houden. Jessica Eijgelsheim en Sharina Kiesebrink ontwikkelden een interactief en fysiek hulpmiddel voor kinderen vanaf acht jaar om een website te leren bouwen.

Sharina: ‘De Code Qube is een zeshoek waarin twee tablets zijn bevestigd. De software op deze tablets is leidend in het lesprogramma waar kinderen met HTML en CSS leren omgaan. Stap voor stap kunnen ze hun eigen website in elkaar puzzelen.’

codeqube_3

Goede moment
De oud-studenten CMD studeerden in 2015 af met het lesprogramma en geven nu trainingen en workshops op bassischolen. ‘We hebben de afgelopen maanden veel prototypes getest en sinds februari is hij echt op de markt.’