Herdenkingsplek voor bij aanslagen omgekomen Marie Lausch

Herdenkingsbankje max Marie Lausch 02De bij de aanslagen in Parijs omgekomen Marie Lausch, is bijgeschreven op het herdenkingsbankje van Avans School of International Studies (ASIS).

De Franse Lausch, die in 2015 afstudeerde aan de opleiding International Business & Management Studies(IBMS), was in concertzaal Bataclan toen terroristen het vuur openden. Zij overleefde de aanslag niet. Haar ouders reisden vorige maand af naar Breda om aanwezig te zijn bij het onthullen van Lausch ingegraveerde naam.

Herdenkingsbankje max Marie Lausch

Motorongeluk
Het herdenkingsbankje werd in 2012 in de Avanstuin achter Xplora aan de Hogeschoollaan in Breda geplaatst, nadat de Duitse IMBS-student Sebastian Müller tijdens zijn stage in Yogyakarta, Indonesië verongelukte door een motorongeluk.