Werkveld onder de indruk van Communicatietalenten Avans

Van links naar rechts: Manon Stoutjesdijk, Koen Keesmaat en Milou Hoefnagels

Drie vers afgestudeerde studenten Communicatie in Breda mochten vrijdagmiddag tijdens hun diploma-uitreiking de Werkveldprijs in ontvangst nemen. Koen Keesmaat, Milou Hoefnagels en Manon Stoutjesdijk maakten met hun afstudeeropdracht een aantoonbare impact op de toekomst van hun organisaties.

Volgens de jury verstaat Koen Keesmaat de kunst om aan te sluiten bij de teamleiders van gemeente Etten-Leur, waar hij zijn afstudeeronderzoek deed. Communicatie-docent Mitchell Droog schrijft: ‘Daarmee bereikte de student dat de teamleiders aan de slag gaan met hun eigen competenties en dat ze ook als groep elkaar gaan helpen in het communicatiever maken van de organisatie. Een mooi voorbeeld van het creëren van een lerende organisatie.’ Koen wint een personal branding-traject bij Boom Communicatie in Breda.

Visitekaartje geworden
Milou Hoefnagels onderzocht hoe Plus Retail zijn communicatie met supermarkten kan verbeteren. Volgens de organisatie werd ze in zes maanden tijd het visitekaartje van de afdeling Corporate Communicatie. Zij wint een jaarlidmaatschap en coaching van beroepsvereniging Logeion.

Het hoofdkantoor van AB InBev ontdekte al snel de kwaliteiten van Manon Stoutjesdijk als kritische adviseur. Ze mocht meedenken en -werken op het gebied van corporate social responsability en het management nam haar inzichten serieus. De student heeft na haar stage een baan aangeboden gekregen op de sales-afdeling. Daarnaast mag Manon een week als trainee meekijken in de keuken van MSLGroup Nederland.