Agenten knuffelen en tequila shotjes met SV Zyso in Bossche binnenstad

introductiezyso2016-1920

Een lijstje vol met bijzondere en ludieke opdrachten, een brandende zon en enthousiaste begeleiders: de eerste introductie van studievereniging Zyso is een feit. Veertien nieuwe studenten Human Resource Management (HRM) en Bedrijfskunde MER leren elkaar en SV Zyso kennen in de binnenstad van Den Bosch.

Een intro is niet alleen spannend voor nieuwe studenten, ook voor SV Zyso is het even wennen. De studievereniging zag afgelopen februari het licht en is druk bezig om meer naamsbekendheid te vergaren en nieuwe leden te werven. De eerste introductie namens het nieuwe bestuur voor nieuwe leden was even aftasten en ze hadden gehoopt op een grotere opkomst. Toch zijn ze positief: “De basis voor SV Zyso is goed en vandaag staat in het teken van een gezellige kennismaking met iedereen.”

Crazy 77
Geen bijzonder thema of warme dieren onesies tijdens de eerste editie: “Dat kunnen we de nieuwe studenten met dit warme weer niet aandoen.” En de Crazy 88, een lijst vol met uiteenlopende opdrachten, is dit jaar de Crazy 77. “Daarna was onze inspiratie op”, lacht bestuurslid Cathelijn van Loon. De deelnemende studenten zijn verdeeld in twee groepen en moeten in twee uur tijd zoveel mogelijk punten vergaren.

Eieren overgooien en Bossche Bollen eten
Het gekste wat de nieuwe leden tot zoverre hebben gedaan? “Ik heb iemand ten huwelijk gevraagd en natuurlijk zei diegene ja!” Vertelt een van de eerstejaarsstudenten. Groenten vragen bij een visboer, eieren overgooien, tien rondjes om een kermisattractie rennen, tequila shotjes en een biertje drinken: een kleine greep uit de 77 opdrachten. “En een Bossche Bol van Jan de Groot eten! Al was dat absoluut geen straf.”

introductiezyso-1920shotje

Liever terras dan opdrachten afmaken
De groepen splitten. “We moeten nog een agent knuffelen”, roept iemand. De andere groep houdt het voor gezien en ploft neer op het terras voor een biertje. Op de vraag of ze de lijst nog verder afwerken, blijft het stil. De dag wordt afgesloten met een lopend buffet bij Café Lalalaa en nog een drankje in de binnenstad.

Meer foto’s van alle intro’s van Avans, check je via Facebook: