Spetterende zeskamp Elektrotechniek en Technische Informatica in tuin Avans Den Bosch

IntroETenIT2016-1920
De tuin van Avans Den Bosch is dinsdagmiddag het decor van een actieve en natte zeskamp. Wie het droog wil houden, heeft pech: bij alle elementen is water aanwezig en met extra veel pech wordt er een emmer water over je leeg gegooid. Ruim 130 nieuwe studenten Elektrotechniek (ET) en Technische Informatica (TI) leren elkaar beter kennen tijdens de zeskamp.

Een opblaasbare hindernisbaan overwinnen, je kracht tonen tijdens touwtrekken, met vier medestudenten zakspringen: het levert hilarische momenten op. De zon schijnt volop en een van de introductie pappa’s loopt continu rond met een waterslang en groene zeep om bepaalde onderdelen spekglad te houden. En dat lukt: veel studenten glijden uit over de waterbaan waar ze zoveel mogelijk water in een van de emmers moeten doen door middel van sponzen.

Verboden te tackelen
“Jongens, tackel ze”, roept Joey, eerstejaars ET, die bij de waterbaan staat. Maar dat mag niet van zijn pappa: “Dat is dit jaar afgeschaft na alle oorlogswonden van vorig jaar.” Desondanks gaat het op veel onderdelen er toch ruig aan toe, maar wat wil je met bijna alleen mannen en twee vrouwen in het eerste studiejaar.

IntroETenIT2016-2-1920

Beter geregeld
Maxy, tweedejaars ET, is tevreden over de zeskamp van dit nieuwe studiejaar: “Vorig jaar was het wat rommeliger geregeld, daar hebben we nu op gelet. Verder is het gezellig! Sommige groepen gaan natuurlijk wat makkelijker met elkaar om dan anderen. Maar dat hoort erbij.”

Er klinkt een fluitsignaal en gejuich van alle kanten van het veld. De studenten mogen door naar de volgende onderdelen. De intensieve activiteitendag wordt afgesloten met een barbecue.

Meer foto’s van alle Avansintro’s? Check ons album op Facebook.