650 eerstejaars AAFM meteen aan de slag voor de Efteling

AAFMinEfteling-1920De eerstejaarsstudenten van de Academie voor Algemeen en Financieel Management worden niet gespaard, zij gaan meteen aan de slag voor een grote opdrachtgever: De Efteling. Het is de eerste keer dat de Bredase academie op deze manier start met het eerste studiejaar.

De directie van de Efteling heeft een viertal video’s ingesproken met daarin een vraagstuk. De studenten gaan in groepjes van vier de komende tien weken elke donderdag en vrijdag aan de slag. “Per opleiding mag de beste projectgroep hun resultaat presenteren bij de Efteling. Sommigen vinden het misschien wel eng, maar op deze manier krijgen ze een goed beeld van wat er de komende vier jaar van ze verwacht wordt”, zegt docent Marjolein van der Kaa. De betrokken opleidingen zijn Accountancy, Bedrijfseconomie, Human Resource Management en Bedrijfskunde MER.

Switchen
“Voor de meeste studenten is dit de eerste keer dat ze echt in aanraking komen met het beroep waarvoor ze gaan studeren. Daarom komt bij de aftrap in het Efteling Theater van iedere opleiding iemand uit het werkveld, die gelieerd is aan de Efteling, vertellen over zijn werk. We doen het bewust op deze manier. Sommige studenten twijfelen misschien nog over hun studiekeuze en nu kunnen ze binnen de academie nog switchen.”

De Efteling is al jarenlang een partner van de AAFM als het gaat om stages en afstudeeropdrachten. “Het is een ideaal bedrijf om zo’n brede groep eerstejaarsstudenten enthousiast te maken. Iedereen kent het en het is zo groot dat er voor al onze opleidingen vraagstukken uitgewerkt kunnen worden”, zegt Van der Kaa. “De komende periode willen we de samenwerking intensiveren.”