Avansstudent Europese winnaar internationale essaywedstrijd

schrijven1920
Roy Wigmans, student Human Resource Management in Den Bosch, mag zichzelf Continental Winner noemen na het winnen van een essaywedstrijd van de wereldfederatie voor HRM (WFPMA). In zijn essay geeft Roy antwoord op de vraag: Hoe ziet Human Resourch Management (HRM) er over veertig jaar uit?

Van over heel de wereld mochten studenten HRM een essay, in het Engels, insturen voor de wedstrijd van WFPMA. De opdracht: schrijf een essay (maximaal 500 woorden) over Employment & Workforce in 2056 – What Will HRM Be Like 40 Years in the Future? Twee Avansstudenten leverden een essay in. Waaronder Roy. Lastig was het voor hem niet om iets op papier te krijgen: “In het begin moest ik even nadenken, maar daarna ging het allemaal vanzelf.”

De toekomst van HRM
“De nadruk van mijn essay ligt op de constante technologische en organisatorische veranderingen waar bedrijven in de toekomst mee te maken krijgen. HR-Professionals kunnen volgens mij een cruciale rol spelen in het succes van toekomstige bedrijven.” Roy kwam op het idee door eigen ervaringen te combineren met bepaalde verwachtingen die hij heeft over de toekomst.

Een hele eer
Roy had niet verwacht dat hij het zo ver zou schoppen. “De kans dat mijn essay kon winnen, schatte ik relatief klein in omdat er maar vier essays wereldwijd geselecteerd worden.” Later dit jaar mag hij naar het World HR Congress in Istanbul waar de World Winner bekend gemaakt wordt. Of hij denkt dat hij kans maakt om ook hier de titel te veroveren? “We zullen het zien, maar het is al een hele eer om de Europese winnaar te zijn”, vertelt Roy nuchter.