ChancE daagt studenten uit

Chance flyer 1920
Evenementen organiseren tijdens het EK Vrouwenvoetbal of het opzetten van HOUSE OF DJ’S. In het nieuwe lesprogramma ChancE gaan Avansstudenten uit het economische domein twaalf uitdagingen aan bovenop hun reguliere lessen.

ChancE is voortgekomen uit Ambitie2020 van Avans om studenten die meer willen doen bovenop hun studie, die kans te geven. De academies uit het economische domein hebben de handen in een geslagen en ontwikkelden de afgelopen jaren ChancE.

Nek uitsteken

Programmamanager Lidwien Jacobs: “ChancE is een programma voor ambitieuze studenten. Je doet dit bovenop je opleiding en studenten moeten dus erg gemotiveerd zijn. Ze moeten hun nek uitsteken om toegelaten te worden tot een van de uitdagingen.”

Wie mee wil doen aan een challenge, moet eerst overleggen met zijn SLB’er en support vragen aan zijn medestudenten door middel van handtekeningen. Bij de aanmelding moet ook een motivatiebrief worden toegevoegd.

HOUSE OF DJ’S en EK Vrouwenvoetbal
De challenges zijn bedacht door docenten van Avans. Lidwien Jacobs: “Zo’n challenge hoeft niet over het vakgebied van de leraar te gaan. Het kan ook iets zijn waar hij of zij gewoon veel interesse in heeft.”

Zo ontwikkelt een groep studenten straks een actieplan voor het EK Vrouwenvoetbal in Breda, onder begeleiding van docent Niek Melisse. Van hen wordt verwacht dat ze side-events organiseren voor jongeren tussen de vier en zestien jaar oud. Een andere groep buigt zich samen met docenten Arthur van Baalen, Athalia Haxelmans en Susan van Elteren over het oprichten van HOUSE OF DJ’S, een plek in Breda waar bekende en onbekende dj’s straks kunnen samenwerken en experimenteren.

Gastsprekers en pizza
Er zijn 180 plekken beschikbaar. Jacobs: “Vanaf blok twee zijn er op woensdagavond bijeenkomsten. We houden ook inspirerende bijeenkomsten met gastsprekers en pizza.”

ChancE is voor studenten van AMBM, AAFM, ASIS, AMIB, AOMI, AVB, AHB, AFM en de Juridische Hogeschool. Aanmelden voor een challenge kan vanaf maandag 19 september om 8.00 uur. Kijk voor meer informatie op Facebook.