Column: Zomerkater

Foto: Beeldhouwers
De zomer zit er weer op. De dagen worden korter en kouder. Het lijkt erop dat we het “sombere” najaar weer naderen. Ben ik even zo vriendelijk alle prachtige voordelen van het einde van de zomer op te sommen voor je!

Ten eerste, het spekkie mag er weer aan – hoera. Zoek maar een mooi duister plekje achter in je kast waar je je hardloopschoenen kunt verstoppen. Want jij hoeft de komende 9 maanden de deur niet meer uit voor intensieve inspanning. Die sportschool is er in mei ook nog hoor.

‘Die sportschool is er in mei ook nog hoor’

Koudere dagen betekent dikkere lagen. En dan bedoel ik niet alleen de charmante love handles. Het is namelijk de hoogste tijd voor een compleet nieuwe garderobe. Wat je over hebt van je vakantiegeld kun je legitiem over de toonbank smijten. Jij kunt er toch ook niks aan doen dat het frisser wordt?

Na een periode van intensieve verwaarlozing pakken we de draad met Netflix weer op. GoT, Weeds en HIMYM mogen ons weer door de koude jaargetijden coachen. En wat is een echte bankhangavond voor de buis zonder gerechtvaardigde warme chocomel met slagroom? Tja, en als we dan toch “fout” bezig zijn, kunnen we die voorraadkast beter (een paar keer) leegroven.

‘Na een periode van intensieve verwaarlozing pakken we de draad met Netflix weer op’

Geen muggen, niet meer verbranden, niet meer die witte benen terwijl ze eigenlijk al getint hadden moeten zijn (en die hoeven ook niet meer door de scheermachine). Geen drukke horecadagen, niet meer overmatig zweten of je zonnebril kwijt zijn op een superzonnige dag. Zeg (voorlopig) vaarwel tegen blaren van de slippers die je nog moet uitlopen en goodbyeeeee omgedraaid bioritme.

Eva-Lisa Janssen is vierdejaarsstudent Communicatie in Breda