Eerstejaars overspoelen zonnig Breda met Crazy 88

Intro 1920
Het is woensdag een drukte van jewelste in het centrum van Breda. Verschillende academies laten hun studenten de stad ontdekken met een Crazy 88 en de welbekende kroegentocht.

Voor studenten Communicatie begint de dag al vroeg: om 10.00 uur moeten zij de stad in voor de Crazy 88, waarbij ze verschillende opdrachten moeten uitvoeren. Knuffel een agent, trek je broek omlaag, dans de Macarena en wikkel iemand uit je groep in wc-papier. Het levert hilarische taferelen op.

Intro communicatie 02 1920
Leer je medestudent écht kennen
Dogu kijkt lachend toe hoe zijn groepje een serenade brengt aan een bouwvakker. “Ik vind het zo leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Met zo’n Crazy 88 zie je meteen wie er mee doet en wie niet.” De student heeft vooral zin in het feest vanavond. “Dan leer je je medestudent pas écht goed kennen, al ben ik zelf niet van plan tot het gaatje te gaan.”

Wanneer de kroegentocht voor de communicatie-studenten van start gaat, begint de dag pas echt voor studenten van de Academie voor Sociale Studies Breda (ASB). Zij combineren een Crazy 88 met een kroegentocht.

Intro communicatie 03 1920
Overal gekleurde shirtjes
Honderden studenten nemen de stad over. Een menselijke-piramide links, een yoga-klasje rechts en dan moet er ook nog een politieagent gekust worden. Overal waar je kijkt zijn groene, blauwe, paarse en gele shirtjes te zien.

Bengt, eerstejaars Sociaal Pedagogische Hulpverlening, heeft het reuze naar zijn zin. “Je doet hier echt aan teambuilding. Super gezellig.” Dat hij de enige jongen in zijn klas is, vindt hij helemaal niet erg. “Ik heb hiervoor al een sociale studie op het mbo gedaan. Ik ben al die meiden wel gewend”, grinnikt hij, terwijl hij zich samen met zoveel mogelijk klasgenoten in een openbaar toilet probeert te proppen.

Intro communicatie 1920

‘Nooit meer naar huis’
Ook de Havermarkt is afgeladen met studenten. Hier is het tijd om te doen waar studenten bekend om staan, drinken. In verschillende cafés worden drankspelletjes gehouden. Een ASB-student probeert een oreokoekje van haar voorhoofd op te eten. Ze faalt, maar lacht stralend naar haar nieuwe klasgenoten. “Nooit meer naar huis!”

Meer foto’s van alle Avansintro’s? Check ons album op Facebook.

//