Geen stringetjes meer tellen tijdens intro Optimum SV

IntroTB2016-1920coverDe Bossche binnenstad wordt donderdagmiddag overspoeld door eerstejaarsstudenten van diverse academies. En allemaal met hetzelfde doel: zo veel mogelijk punten scoren terwijl ze een lijstje met opdrachten wegwerken. Vooral de eerstejaars van Technische Bedrijfskunde worden flink aangemoedigd door de leden van Optimum SV: “Sta niet zo te gapen!”

In tegenstelling tot de andere opleidingen, heeft Technische Bedrijfskunde (TB) geen Crazy 88 maar een Opdrachtenlijstje. Al is het idee hetzelfde. Eerstejaars Luuk heeft net op een ‘sexy’ manier een ijsje gegeten en een studiegenoot een hotdog in een keer in zijn mond gepropt.

Minder extreem
Er is dit jaar gelet op de extremiteit van de opdrachten, verteld SV Optimum-lid Niels. Na de lijst van vorig jaar is er in overleg met docenten besloten dat de opdrachten wat minder heftig moeten. Eerstejaars Rody vertelt lachend: “Ik heb gehoord dat ze vorig jaar onder andere foto’s moesten maken van strings.”

Als enige meid tussen de mannen
Verderop op de grote markt staat Demi toe te kijken hoe twee wildvreemden make-up op doen bij twee studiegenootjes. Ze is omringt door mannen. Dat is voor vandaag geen probleem voor haar. “Maar het is wel fijn dat ik straks in een groepje met drie andere meiden zit.” Niels vult aan: “Vorig jaar hadden we geloof ik maar vier meiden, dit jaar zestien. Op ongeveer 130 mannen.”

IntroTB2016-1920Polonaise en vogeltjesdans
Terwijl verderop een eerstejaars van Werktuigbouwkunde op een gebouw klimt en de balkonscene van Romeo en Julia na speelt, worden de eerstejaars door Optimum SV aangespoord om de lijst af te werken. De studenten weten vijf ouderen te strikken voor een polonaise en de vogeltjesdans. Verderop wordt een kledinglijn gemaakt, passen een paar mannen hogen hakken en gaan Rody en zijn groepje ook weer verder om een vreemde te zoeken om een serenade te brengen.

Meer foto’s van alle Avansintro’s? Check ons album op Facebook.

//