Nog 11 internationale studenten zonder kamer

illustratie: Julika Runow
Er zijn nog altijd elf internationale studenten die geen kamer hebben gevonden in Den Bosch en Breda. Avans doet opnieuw een oproep aan haar medewerkers.

“Het is dit jaar lastiger dan voorheen om alle studenten te huisvesten”, vertelt Jimi Menke van het International Office (IO). Begin september trok het IO al aan de bel, omdat er nog een flink aantal studenten bij vrienden of in hostels verblijft.

Niet naar huis
“Er is de afgelopen weken wel een aantal kamers vrij gekomen, maar nog niet genoeg”, gaat Menke verder. Toch zitten de internationale studenten niet bij de pakken neer. “Ze kunnen voorlopig op hun logeeradressen blijven en we horen geen reacties meer van studenten die van plan zijn naar huis te gaan.”

Menke hoopt dat er snel kamers vrij komen. “We blijven zoeken. En als een medewerker iets hoort, laat het ons dan vooral weten.”