Avansstudent tovert oude drankflessen om tot waterpijp

collage-logo-fleswerk
Een lamp van een lege fles Jack Daniels of een waterpijp van een fles Belverdere wodka. Amy Mulders, derdejaarsstudent Small Business & Retail Management, maakt het voor haar bedrijf Fleswerk.

amy-muldersTijdens haar bijbaan in de horeca zag Amy Mulders dat alle lege drankflessen de glascontainer in werden gegooid. “Zonde”, vindt de student. “De flessen worden steeds mooier, daar kun je nog van alles mee. Op internet zag ik een do-it-yourself-filmpje van een fles die tot lamp werd omgetoverd en ik dacht: dat kan ik ook.”

Exclusieve flessen
Verschillende horecagelegenheden, waaronder de kroeg waar ze werkt, bewaren flessen voor Amy. “Ik kan er van alles mee maken: verlichting, kaarsen, glazen en zelfs waterpijpen. Het ligt er maar net aan wat de klant graag wil.” Voor een waterpijp met een exclusieve fles Belverdere wodka, betaal je 95 euro, voor glazen van bierflesjes ongeveer 9 euro.

Amy loopt stage bij haar eigen bedrijf. “Ik kon mijn horecawerk eigenlijk niet combineren met een fulltime stage, maar vanuit Avans stimuleren ze het om je stage bij je eigen onderneming te volgen. Ik heb een docentbegeleider en begeleider uit het bedrijfsleven, bij wie ik altijd terecht kan voor vragen en die mij kritisch beoordeelden.”

Veel verantwoording afleggen
Het gaat goed met haar bedrijf. “Ik moet veel verantwoording afleggen bij mijn stagebegeleiders, maar ik krijg steeds meer klanten. Heel leuk is dat. Een horeca-uitzendbureau waar ik af en toe werk, heeft ook interesse om mijn producten als decoratie te gebruiken. Ik mag er dan mijn visitekaartjes bijleggen. Ideaal.”