Bossche Informatica opleiding maakt kans op Computable Award 2016

Foto: Christopher Adams/ Flickr
Informatica in Den Bosch is een van de genomineerde opleidingen voor de Computable Awards 2016. Het project Practicum IFS Applications maakt kans op de titel ‘ICT-project van het jaar in het onderwijs’. Studenten Informatica werkten in het project aan de automatisering van het productieproces in een fietsenfabriek.

Het afgelopen studiejaar bundelde de Informaticaopleiding en IFS, ontwikkelaar van business-software, hun krachten. Dat resulteerde in Practicum IFS Applications. Een project waarbij theorie en praktijk voor studenten samenkomen. Een meerwaarde voor het onderwijs, volgens de jury van de Awards.

Fietsenfabriek
Derdejaars studenten Informatica gingen aan de slag met het automatiseren van het volledige productieproces van de fietsenfabriek. Zo hebben ze artikelnummers aangemaakt en gewerkt aan de structuur van artikelen en producten.

Computable Award
Elk jaar worden de awards uitgereikt aan ICT-gerelateerde bedrijven, projecten en personen die zich volgens de lezers van de Computable website hebben onderscheiden.

Je kunt nog jouw stem uitbrengen via LINK. Of Informatica gewonnen heeft, wordt 1 november bekend gemaakt tijdens een speciaal gala in Utrecht.