Eerstejaars worden graag lid van Totus

Foto: svtotus.nlBij de invoering van het leenstelsel vreesden veel mensen dat het de doodsteek voor het verenigingsleven onder studenten zou zijn. Niets is minder waar, althans in het geval van de Tilburgse studentenvereniging Totus. 125 eerstejaarsstudenten hebben zich de afgelopen weken ingeschreven.

“Dat zijn er veel meer dan normaal”, zegt bestuurslid Thomas van Schijndel, zelf derdejaarsstudent Bouwkunde. Een verklaring voor de grote hoeveelheid aanmeldingen heeft hij niet. “We hebben het eigenlijk niet héél anders gedaan dan vorige besturen. Sterker nog, we vreesden voor minder leden omdat het aantal studenten dat meeging op introductie gedaald was met zestig ten opzichte van voorgaande jaren.”

Fanatiek
Totus is blij met de eerstejaarsleden. “Deze groep studenten is heel fanatiek misschien is dat wel de verklaring. Ze tonen enorm veel interesse in Totus.”

Soos
De open tijd zit er inmiddels op, de eerstejaarsstudenten gaan de komende periode vooral kennismaken met de verschillende disputen van Totus. “Maar onze soos is overdag voor iedereen open, ook voor niet-leden”, benadrukt Thomas.