Glazen School haalt geld op voor Serious Request

LovensdijkstraatLVDBreda-1920

Nog 61 dagen en dan gaat in Breda Serious Request 2016 van start. Drie 3FM-dj’s worden een week opgesloten om geld in te zamelen voor het Rode Kruis. Bij Avans opent dan de Glazen School.

In Xplora aan de Lovensdijkstraat in Breda kunnen vijf dagen lang activiteiten worden georganiseerd om geld op te halen voor Serious Request. Het doel van dit jaar is longontsteking. Daaraan sterven jaarlijks meer dan 900.000 kinderen.

Activiteiten in Xplora
Vanuit Avans zijn Kay Michiels en Natasja van der Meer, docenten aan de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu (ATGM), betrokken bij Serious Request. Zij bedachten de Glazen School. Studenten en medewerkers die in de week voor de kerstvakantie een activiteit willen organiseren, kunnen terecht in Xplora.

seriousrequest2016-logo-1920Lesmarathon
“Wij hebben ons aangesloten bij de taskforce Glazen Huis, van de gemeente en de NHTV”, vertelt Natasja van der Meer. “Zo weten we wat er gebeurt in Breda en kunnen we als dat nodig is initiatieven aan elkaar koppelen. We houden ook bij wat er voor Serious Request georganiseerd wordt bij Avans.” ATGM houdt zelf een minisymposium met het thema clean air in de Glazen School.

Wil jij een activiteit organiseren om geld op te halen voor het goede doel? Help je graag anderen met hun activiteit of heb je een goed idee? Meld je dan uiterlijk 14 november aan bij Kay Michiels via 088-525 75 81 of mail naar kla.michiels@avans.nl.