Jacomine Ravensbergen nieuw lid College van Bestuur

jacomine-ravensbergen-1920

Jacomine Ravensbergen treedt per 1 december toe tot het College van Bestuur van Avans. Ze volgt Marja Kamsma op die begin dit jaar uitviel omdat bij haar een ongeneeslijke vorm van kanker werd geconstateerd.

Ravensbergen komt van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Daar is ze directeur van de faculteit Bewegen, Sport en Voeding. Daarnaast geeft ze leiding aan het Amsterdam Institute of Sport Science, de Topsport Academie Amsterdam en het HvA-brede Urban Vitality programma. Bij Avans krijgt Ravensbergen in ieder geval de verantwoordelijkheid over de portefeuille onderwijs en kwaliteitszorg.

Geneeskunde
Na haar opleiding Geneeskunde aan de Universiteit Leiden was Ravensbergen docent functionele anatomie aan de Universiteit Utrecht (UU), waar ze ook promoveerde. Daarna werkte ze lange tijd in diverse functies bij financier van gezondheidsonderzoek ZonMw en bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Gepokt en gemazeld
Paul Rüpp, voorzitter van het College van Bestuur: “We krijgen met Jacomine een stevig inhoudsgedreven bestuurder in huis, die gepokt en gemazeld is in het hoger beroepsonderwijs. En die kan lachen. Een niet onbelangrijke karaktereigenschap.”