Marja Kamsma onthult ‘eigen’ Wall of Fame bij Bress

Foto: Federica Facecchia/ BressBress, het Bredase studentensportcentrum, heeft sinds vandaag een Wall of Fame waarop de komende jaren alle succesvolle Bress-leden geëerd worden. Marja Kamsma, voormalig lid van het College van Bestuur van Avans, onthulde de naar haar vernoemde Wall of Fame.

Het gaat steeds beter met Bress. Meer studenten vinden, na de verbouwing vorig jaar, hun weg naar het sportcentrum en de groepslessen zitten vol. Marja Kamsma heeft zich als bestuurslid van Avans de afgelopen jaren ingezet voor studentensport in Breda. Als dank heeft Bress besloten de Wall of Fame te vernoemen naar de Avansbestuurder. “Jij bent toch de eerste Bressambasadeur”, zegt Frans Vinju, directeur van Bress.

Lef getoond
“Marja heeft lef getoond door destijds samen met de NHTV de sporthal van Bress voor een bedrag van 1 euro over te kopen van de gemeente. Laten we wel wezen het gebouw was toen niet veel meer waard. Zij durfde te investeren in studentensport. Iets waar wij als Breda studentenstad zeer blij mee zijn”, zegt wethouder Sport Paul de Beer.

‘Eerlijk gezegd heb ik een bloedhekel aan sport’

“Eerlijk gezegd heb ik een bloedhekel aan sport”, zegt Kamsma nadat zij haar eigen Wall of Fame onthuld heeft. “Geef mij maar een boek. Maar ik sport wel, ik weet dat het belangrijk is.” Kamsma vind het fijn om te zien dat het bestuur van Bress met kleine stappen het gebouw blijft verbeteren. “Studenten hebben hier echt een tweede huiskamer gevonden en ik ben ook blij om te zien dat studentenvereniging Virgo hier goed op zijn plek zit. Ik wens iedereen nog vele jaren plezier zonder al te veel sportblessures.”

Lees hier meer over studentensport bij Avans: