Avansstudenten battlen tijdens Brabants Ondernemers Duel

ondernemerschap-battle

Tijdens het zesde Brabants Ondernemers Duel in Tilburg namen studenten van de Juridische Hogeschool Hannah van Boxtel en Wouter Moes het in een debat op tegen verschillende onderwijsinstellingen uit Tilburg. MBO Helicon kwam als grote winnaar uit de bus.

In het teken van ondernemerschap worden studenten van het ROC Tilburg, MBO Helicon, Tilburg University en Avans Hogeschool klaargestoomd om te spreken in het openbaar, te pitchen, te overtuigen en zich in te leven in een klant. Deze vaardigheden konden zij donderdagmiddag laten zien tijdens het Brabants Ondernemers Duel.

Stellingen verdedigen
In het duel, dat voor de zesde keer georganiseerd werd, moesten de studenten verschillende stellingen verdedigen (liever Lowlands of Rock Werchter, liever Snapchat of Instagram) en werd ze gevraagd verschillende ideeën te pitchen om bijvoorbeeld Brabant te promoten.

De jury, bestaande uit Mirjam Burger (Seats 2 Meet), Levina Hartman (Global Woman Leadership) en Grace Boldewijn (Social Entrprise Bocare), gaven de kandidaten belangrijke tips. “Let op je lichaamshouding tijdens het praten. Wees respectvol naar elkaar. Sta voor waar je in gelooft en durf elkaar aan te kijken.”

MBO Helicon
Twee studenten van het MBO Helicon zijn uiteindelijk uitgeroepen tot de beste duellerende studenten van 2017.