Beste buitenlandse studenten ontvangen Avans Scholarship

avans-scholarship-003Voor studenten die van buiten de Europese Unie komen, kost studeren in Nederland een flinke klap geld. Om hen tegemoet te komen, kregen maandagmiddag de 24 beste buitenlandse Avansstudenten een beurs van 3000 euro.

Tijdens een feestelijke uitreiking, met een improvisatieshow van Mark Dekker, reikte voorzitter van het College van Bestuur  Paul Rüpp de Avans Scholarship uit. “Wij vinden internationalisering bij Avans erg belangrijk. Jullie kunnen straks met verschillende culturen samenwerken en over de hele wereld terecht. We zijn trots op jullie”, sprak Rüpp de studenten toe.

Vier keer zoveel collegegeld
Sinds 2009 reikt Avans de Avans Scholarship uit aan de beste buitenlandse studenten van buiten de EU. Om in aanmerking te komen moeten de studenten in één jaar zestig studiepunten behalen. Daaruit worden de studenten met de beste cijfers genomineerd. Studenten van buiten de EU betalen ruim vier keer zoveel collegegeld als Nederlandse studenten.

[double_images]avans-scholarship-002,avans-scholarship-001[/double_images]

Een van de gelukkige studenten is Imad Gabrayel, masterstudent bij de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St.Joost. Punt interviewde hem over zijn workshops met Duitse vluchtelingen.

Nancy Stipkovits

Het was een geslaagde middag! Wij zouden bij AKV|St.Joost graag de foto's ontvangen voor op onze masterwebsite.

2016-11-29 10:44:49

Arold Roestenburg

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, check het even bij het International Office.

2016-11-02 10:34:03

Doortje

Zit hier ook een student van AGZ tussen?

2016-11-01 14:43:42